onsdag 22. april 2009

18. Om et hårstrå.

Pia Zawa Café-konseptet ble bygget rundt det nye, Urbanburgbaserte Pia-universet. En av de tingene flest gamle lesere reagerte negativt på med Nye Pia Zawa, var noe så banalt som et hårstrå. I alle år hadde jeg nemlig tegnet dama med et halvmeterlangt hårstrå i luggen, og etter Agent-X9 hadde jeg stusset det ved roten. Husker ikke helt hvorfor. Syntes det så litt teit ut, eller noe. Uansett regnet jeg hårklippen for å være en bagatell. Dum som jeg var. Har senere forstått at dette var som å klippe øra av Batman.

Uten sammenligning forøvrig...

Den gangen sa jeg at jeg aldri skulle tegne hårvimpelen mer, men jeg håper litt fuglemating vil fikse nye skader på karmaen, for jeg løy. I Løs Kanon er ikke bare Pia Zawa tilbake i Den Lille Byen Ved Havet, hårstrået gjør også come-back på Pias hode.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar