søndag 26. april 2009

22. Blindpassasjeren.


Denne datoen for fire år siden skjedde noe såpass merkelig at jeg skrev det ned. Ikke akkurat noen X-file denne gangen heller, men...

Tirsdag 26. april, 2005.

Noe skjedde for få minutter siden som jeg hverken forstår, eller vil forsøke å forklare. Du vil tro jeg bløffer. Jeg satt og gravde i gamle, ubenyttede greier. Pia Zawa Productions trenger motiv til en poster og flyer for utestedet Oasen. Halvt i spøk sendte jeg over dette til Ketil (Christensen) per Msn; et foto jeg tok av Empire State Building i 2001, supplert med maling i Photoshop for få måneder siden. Så får jeg spørsmål tilbake om jeg har sett Jesus i bildet. Ketil pleier å være observant, men jeg har ikke tegnet noen Jesuser i bildet som jeg vet om. Det er ikke noe jeg vanligvis gjør.
-Sjekk inne i lyset og røken. Det første jeg så.
-Den er ment å symbolisere overgangen mellom liv og død. Hinsides-relatert.
-Skjønte det.

Jeg zoomer inn i bildet. Ser ham ikke først, men så BAM! Du må close, men da er han også skikkelig tydelig. Og han er ikke malt i min strek.
-Ingen kommer til å tro at jeg ikke gjorde det med vilje.
-Nei, ikke med symbolikken rundt. Lyset, røken...
-Men du tror meg?
-Jada, jeg gjør det selvfølgelig.

Så tro det eller ikke, men jeg aner ikke hva denne duden med skjegg gjør i bildet mitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar